اتیکت چیست

شنبه 11 دی 1395
9:56
hadaf

اتیکت چیست؟

اتیکت (etiquette) به معنی آداب و رفتار صحیح در محل کار و یا در اجتماع است.

حتما تا الان با اشخاصی برخورد داشتید که علارغم نداشتن وضعیت مالی خیلی عالی یا زندگی در روستاهای دور دست، انسانهای فوق العاده دوست داشتنی و باکلاسی هستند.

زمانی که با این افراد صحبت می کنیم، شخصیت و منش بالایی رو در آنها می بینیم که ما رو مجذوب خودشون می کنند و از طرفی هم رفتار و منش این افراد باعث میشه که ما بصورت ناخودآگاه حد و حدود خودمون رو با این افراد هنگام معاشرت رعایت می کنیم.

اتیکت چیست؟

این افراد تظاهر به باکلاس بودن و داشتن اتیکت نمی کنند، آنها با پول یا مدک دانشگاهی خودشان را باکلاس نشان نمی دهند، آنها با بروز آداب و رفتارهای صحیح به افرادی جذاب،، دوست داشتنی و باکلاس تبدیل شده اند.

اما دقیقاً در نقطه مقابل این افراد، اشخاصی هستند که با توجه به وضعیت مالی و موقعیت اجتماعی شون تظاهر بهباکلاس بودن و داشتن اتیکت می کنند و برای دیگران نقش بازی می کنند، البته چهره این افراد فقط در کوتاه مدت، زیر نقاب پنهان خواهد ماند آن هم تا زمانی که طرف مقابل با شخصیت واقعی این افراد آشنا شوند.

البته منظور این نیست که هر شخصی که پول دار هست خودش را در زیر نقابی پنهان کرده و بالعکس، بلکه این موارد بر می گرده به بروز رفتارهای صحیح و برقراری ارتباط موثر.

در این مقاله قصد دارم نکاتی را برای تبدیل شدن به یک فرد با اتیکت رفتاری مناسب در محل کار و اجتماع را با شما به اشتراک بگذارم.

شاید بعضی از این نکات به قدری ریز و ساده به نظر برسند که به خودمون بگیم بی خیال، حالا اگه انجامش ندم چی میشه، اصلا نکات مهمی نیستند که، اگر هم انجامش ندم هیچ چی نمیشه. بله دقیقاً اگر انجامشون ندیم هیچی نمیشه.

اما واقعیت اینه که افراد دارای اتیکت با بروز رفتارهای خیلی کوچک تبدیل به افراد جذاب و دوست داشتنی شده اند و اگر ما هم آنها را رعایت کنیم قطعا به فردی با اتیکت رفتاری شناخته خواهیم شد.

البته قرار نیست در این مقاله بگم که، سیخ راه برید یا عصا قورت داده صحبت کنید، در این مقاله یک سری از آداب و رفتارهای ساده اما حرفه ای رو آموزش خواهید دید که در محل کارتان و یا در اجتماع شما رو تبدیل به یک فرد فوق العاده جذاب و با اتیکت یا به قولی باکلاس می کنه.

- برای داشتن اتیکت چطور خودمان را معرفی کنیم؟

- برای داشتن اتیکت چگونه نزد افراد بنشینیم؟

- میز کار افراد دارای اتیکت کاری چطور است؟

- هنگام صرف غذا یا نوشیندنی چه کسی پول آن را پرداخت کند؟

- چطور وارد دفتر یکی از همکاران شویم؟

- یک شخص با اتیکت و کلاس کاری حرفه ای تماس های تلفنی شخصی اش را …


- طرز لباس پوشیدن یکی از آیتم های افراد با اتیکت یا دارای کلاس کاری

برای معاشرت های حرفه ای خیلی مهمه که طرز لباس پوشیدنِ ما به چه صورت باشه.

منظورم این نیست که لباس های مارکت دار بپوشیم و کلی خرج کنیم.

اتیکت

برای داشتن اتیکت کاری، برای مقلاقات کردن با افراد بهتره که ظاهر کاملاً رسمی داشته باشیم، مثلا با شلوار جین و تی شرت نباشیم.

افرادی که به ظاهر خودشون اهمیت میدن، قبل از اینکه برای خودشون احترام قائل باشند برای فرد مقابل احترام قائل شدند.


منبع: سایت آموزش سخنرانی ، آموزش فن بیان و ارتباط موثر

برگرفته از نوشته: اتیکت چیست


[ بازدید : 87 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
لاغری سریع در یک هفته1395/10/16 ساعت 13:32
بنظرم میاد که اتیکت ترجمه خوب شما از کلمه پرستیژ است. دورود بر شما پرستیژ /perestiž/ معنی شخصیت، اعتبار و نفوذ اجتماعی. فرهنگ فارسی عمید مترادف و متضاد اعتبار، تشخص، حیثیت، شخصیت، نفوذ پرستیژ فرهنگ فارسی معین (پِ رِ) [ فر . ] (اِ.)وجهه ، آبرو و اعتبار. پرستیژ فرهنگ فارسی عمید (اسم) [فرانسوی: prestige] perestiž شخصیت، اعتبار و نفوذ اجتماعی. پرستیژ واژگان مترادف و متضاد اعتبار، تشخص، حیثیت، شخصیت، نفوذ پرستیژ فرهنگ فارسی معین (پِ رِ) [ فر . ] (اِ.)وجهه ، آبرو و اعتبار. پرستیژ فرهنگ فارسی عمید (اسم) [فرانسوی: prestige] perestiž شخصیت، اعتبار و نفوذ اجتماعی. پرستیژ واژگان مترادف و متضاد اعتبار، تشخص، حیثیت، شخصیت، نفوذ حیثیت واژگان مترادف و متضاد ۱. آبرو، اعتبار، پرستیژ، ارزش، عرض، وجهه ۲. اسلوب، وضع ۳. حال
aliazad.ir/%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C/
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به هدف است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]